۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس تسریع می یابد

احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس تسریع می یابد

ارومیه – نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناتوانی شهرداری سلماس در مدیریت منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: روند احداث این منطقه با مشارکت بخش خصوصی تسریع می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد چهارشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سلماس عنوان کرد: با توجه به ناتوانی شهرداری سلماس به جهت محدودیت شدید درآمدی پیگیر هستیم تا یک شرکت بزرگ نظیر ایمیدرو مسئولیت آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را برعهده بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی پیگیر مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری در آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس هستیم، عنوان کرد: امید داریم تا با تأمین زیرساخت‌های لازم شاهد حضور بخش خصوصی و فعال سازی این منطقه باشیم.

نیکزاد با اشاره به ظرفیت‌های منطقه سلماس تصریح کرد: دو راهکار اعطای تسهیلات بلاعوض و دعوت از شرکت‌های بزرگ نظیر ایمیدرو برای تأمین زیرساخت‌های لازم جهت حضور بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس را پیگیر هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح‌های در دست اقدام مجلس برای تأمین مسکن خبر داد و گفت: با همکاری فعالین عرصه مسکن در حال تدوین طرحی هستیم که با تولید انبوه مسکن، از دلال بازی نیز جلوگیری شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس اردیبهشت در سال ۱۳۸۲ به تصویب هیئت وزیران و در دی ماه ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی و سپس به تأیید شورای نگهبان رسید اما با گذشت نزدیک ۱۷ هنوز اقدام قابل توجهی برای اجرایی شدن این منطق به عنوان یکی از نیازهای مهم و مطالبات اساسی مردم برای رونق اقتصادی منطقه انجام نگرفته است.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیئت دولت و مجلس در آذربایجان غربی است که راه انداری آن نزدیک دو دهه است به دلیل علت مشکلات اداری و قانونی و بروکراسی‌های پرپیچ و خم اداری بلاتکلیف مانده و وعده‌های هر ساله برای فعال سازی این منطقه عملی نمی‌شود.

کد خبر 5009832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha